صفحه اصلی / نجوم و ستاره شناسی / ستاره شناسی باستان
ستاره شناسی باستان

ستاره شناسی باستان

میانگین امتیازات: 4.4 (کل آراء: 22)

ستاره شناسی باستان یکی از موضوعات مورد علاقه نجوم است که گاهی همراه با خرافات است برای مثال، درمورد پدیده کسوف یا خورشید گرفتگی، برخی تمدن های باستانی بر این باور بودند که یک اژدها خورشید را می خورد و پس از آن یک صدای بلند این اژدها را ترسانده و فراری می دهد.

مشاهده کنندگان اولیه با دنبال کردن حرکت دوره ای خورشید، ماه و ستارگان، خیلی زود متوجه شدند که از این حرکت های تکراری می توان استفاده کرد تا اسمان را به یک ساعت تشبیه کرد ( برای مشخص کردن روز یا شب ).اسار باستانی مانند استون هنج در انگلیس معابد مایا  در امریکای مرکزی، از جمله شواهدی است که نشان می دهد اجزای اولیه ستاره شناسی حداقل از شش هزار سال قبل شناخته شده بودند. با اسنثنائاتی معدود همه تمدن ها معتقد بودند که حرکات یکنواخت آسمان، نشانه ای از طرحی بزرگتر است.

ستاره شناسی باستان

درباره مای نپتون

《 به نام خداوند کهکشان ها 》 ................................................................................... از زمانی که به یاد می آورم کودکی ام را ، مهر ستارگان و سیاره ها در دلم بود.شب ها محو زیبایی ماه و ستارگان بودم و سوالات بی امان بود که از ذهنم جاری می شد. مطالعه ی نجوم از ابتدای کودکی همراه من شد و من مارال هم اکنون ۹ ساله دنیای زیبای کهکشانی ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

این مطالب را نیز ببینید!

از یاسمین مقبلی تا رسیدن به رویای زیبایش

از یاسمین مقبلی تا رسیدن به رویای زیبایش

میانگین امتیازات: 4.8 (کل آراء: 21) یاسمین مقبلی یاسمین مقبلی (Jasmin Moghbeli) در ۲۴ ژوئن …

2 دیدگاه‌ها

  1. چقدر عالی 😍

  2. سلام. درباره ستاره شناسی و نجوم باستانی باز هم مطلب جدید بذارید. باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *