صفحه اصلی / فضا و کهکشان / حقایق جالب در باره ی سفید چاله برای کودکان
حقایق جالب در باره ی سفید چاله برای کودکان
حقایق جالب در باره ی سفید چاله برای کودکان

حقایق جالب در باره ی سفید چاله برای کودکان

میانگین امتیازات: 4.5 (کل آراء: 12)

سفید چاله

سفیدچاله‌ها یکی از موضوعات جالب در کیهان هستند که می‌توان به کودکان در مورد آن آموخت. سفید چاله یکی از پدیده‌های جذاب و عجیب که در کیهان وجود دارد. برای درک بهتر، بیایید به سادگی توضیح دهیم: سفید چاله مانند یک مخزن فضایی است که همه چیز از آن خارج می‌شود، حتی حتی نور هم نمی‌تواند از آن عبور کند!

فرض کنید که یک سفینه فضایی در کنار یک سفید چاله قرار دارد. اگر سفینه به سمت سفید چاله نزدیک شود، زمانی که به مرز سفید چاله برسد، زمان داخل سفینه به اندازه‌ای کاهش می‌یابد که به نظر می‌رسد که زمان در سفینه از کنار می‌گذرد. این پدیده جالب از نظر علمی “گرانش زمان” نامیده می‌شود.

سفید چاله یکی از پدیده‌هایی است که هنوز توسط دانشمندان به طور کامل درک نشده است و بسیاری از رازهای آن هنوز باید کشف شوند.

البته، حتی برای دانشمندان، سفید چاله‌ها هنوز یکی از موضوعات پیچیده و معمولاً تئوری‌ها و فرضیات بسیاری در مورد آنها وجود دارد. یکی از نکات جالب درباره سفید چاله‌ها این است که زمان در آنها به نوعی معکوس می‌شود. به عبارت دیگر، زمان در داخل یک سفید چاله به عقب جریان پیدا می‌کند.

همچنین، این پدیده باعث می‌شود که هر چیزی که به داخل یک سفید چاله وارد شود، به سمت مرکز سفید چاله جذب شود و به نوعی در آنجا ناپدید می‌شود. حتی حتی نور هم قادر به فرار از داخل یک سفید چاله نیست و به نظر می‌رسد که به داخل آن می‌کشیده می‌شود.

حقایق جالب در باره ی سفید چاله برای کودکان

در عین حال، همچنان بسیاری از جوانب این پدیده ناشناخته هستند و دانشمندان به دنبال پاسخ به پرسش‌های بسیاری درباره سفید چاله‌ها هستند.

سفیدچاله چیست؟

سفیدچاله یک نوع ستاره است که در نهایت به یک نقطه نقیض تبدیل می‌شود. به عبارت ساده‌تر، آنها ستاره‌هایی هستند که به اندازه کافی بزرگ و سنگین هستند تا وقتی که سوختشان تمام شود، به یک نقطه نقیض تبدیل شوند.

درخشش سفیدچاله‌ها

وقتی یک ستاره به یک سفیدچاله تبدیل می‌شود، انرژی زیادی به صورت نور و حرارت آزاد می‌شود که می‌تواند بسیاری از اجسام را بسوزاند و درخشش قوی‌ای داشته باشد.

گرانش فوق العاده قوی

یکی از ویژگی‌های جالب سفیدچاله‌ها این است که گرانش آنها بسیار قوی است. حتی نور هم نمی‌تواند از آنها فرار کند.

مکان قرارگیری سفیدچاله‌ها

سفیدچاله‌های ذکر شده معمولاً در مرکز یک سیستم ستاره‌ای قرار دارند و در اثر انفجار یک ستاره‌ی عظیم به وجود می‌آیند.

درباره مای نپتون

《 به نام خداوند کهکشان ها 》 ................................................................................... از زمانی که به یاد می آورم کودکی ام را ، مهر ستارگان و سیاره ها در دلم بود.شب ها محو زیبایی ماه و ستارگان بودم و سوالات بی امان بود که از ذهنم جاری می شد. مطالعه ی نجوم از ابتدای کودکی همراه من شد و من مارال هم اکنون ۹ ساله دنیای زیبای کهکشانی ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

این مطالب را نیز ببینید!

کاردستی منظومه شمسی با مقوا

ساخت کاردستی منظومه شمسی با مقوا همراه با فیلم

میانگین امتیازات: 5 (کل آراء: 1) فیلم آموزش ساخت کاردستی منظومه شمسی مراحل ساخت کاردستی ۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *