صفحه اصلی / زنان معروف دنیا / سامانتا کریستوفورتی، اولین فضانوردی که در فضا قهوه دم کرد
سامانتا کرسیتو فورتی

سامانتا کریستوفورتی، اولین فضانوردی که در فضا قهوه دم کرد

میانگین امتیازات: 3.7 (کل آراء: 9)

سامانتا کریستوفورتی اولین فضانوردی که در فضا قهوه دم کرد.

روزی روزگاری ، مهندسی وجود داشت که در خارج از جو زمین قهوه دم کرد. این دختر سامانتا نام داشت و علاوه برمهندس بودن ، یک فضانورد هم بود.

سامانتا در دانشگاه، مهندسی مکانیک و هوانوردی خوانده بود. بعد از فارغ التحصیلی به مدرسه خلبانی رفت و با عنوان شاگرد ممتاز کلاس، دوره پرواز رو به پایان رساند. او به عنوان خلبان هواپیمای جنگنده به نیرو ی هوایی ایتالیا پیوست ، اما می خواست در ارتفاع بالاتر پرواز کند. بنابر این به آژانس فضایی اروپا درخواست همکاری داد تا به پروژه فضایی آن ملحق شود.

تنها شش خلبان از بین هشت هزار نفر انتخاب شدند، سامانتا یکی از این شش نفر بود. او به مدت دو سال تحت آموزش سنگین قرار گرفت.در یک کمپ زیر دریایی ارتش در شهر هیوستون تگزاس،سامانتا مجبور بود تجهیزات را در عمق چهار برابر معمول سرهم کند،با لباس فضانوردی شنا کند و زیر آب بجنگد. او حتی زبان روسی را هم یاد گرفت.

سامانتا کرسیتو فورتی

زمانی که همه ی این ها را به نحو احسن یاد گرفت، آماده بود به فضا برود. در ایستگاه فضایی بین المللی، کاپتان کریستو فورتی بیش از ۲۰۰ آزمایش برای مطالعه‌ی رفتار بدن در برابر جاذبه ی صفر انجام داد.او پیش بینی کرد:” در آینده انسان ها در سیارات مختلف زندگی خواهند کرد بنابراین مهم است بدانیم در خارج از جو زمین چه اتفاقی برای بدن می افتد.”

سامانتا در طول ماموریتش، غذاهای مختلف را نیز آزمایش کرد . او پرسید :” چه کسی میخواهد روی مریخ زندگی کند،چنانچه مجبور باشد از درون یک تیوپ غذا بخورد؟”

او سومین زن اروپایی بود که توانست به فضا برود و اولین نفری بود در آنجا قهوه دم کرد!!!!

زاده ی ۲۶ آوریل ۱۹۷۷ کشور ایتالیا

“هر بار که در زندگی بر سر دو راهی قرار گرفتی تا بین یک کار سخت و آسان یکی را انتخاب کنی،همیشه بیاد داشته باشید که کار سخت لذت بخش تر است.”

سامانتا کریستوفورتی

 

درباره مای نپتون

《 به نام خداوند کهکشان ها 》 ................................................................................... از زمانی که به یاد می آورم کودکی ام را ، مهر ستارگان و سیاره ها در دلم بود.شب ها محو زیبایی ماه و ستارگان بودم و سوالات بی امان بود که از ذهنم جاری می شد. مطالعه ی نجوم از ابتدای کودکی همراه من شد و من مارال هم اکنون ۹ ساله دنیای زیبای کهکشانی ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

این مطالب را نیز ببینید!

کاردستی منظومه شمسی با مقوا

ساخت کاردستی منظومه شمسی با مقوا همراه با فیلم

میانگین امتیازات: 5 (کل آراء: 1) فیلم آموزش ساخت کاردستی منظومه شمسی مراحل ساخت کاردستی ۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *