صفحه اصلی / فضا و کهکشان / یک فنجان دانستنی جالب فضایی

یک فنجان دانستنی جالب فضایی

میانگین امتیازات: 3.7 (کل آراء: 4)

مدرسه فضایی

برای این که بتوانید یک فضانورد شوید باید به مدرسه فضایی بروید و در انجا یاد بگیرید چگونه در فضا زندگی کنید.روی زمین وقتی به بالا می پریم نیرویی به نام نیروی جاذبه ما را به پایین بر می گرداند. در فضا به این دلیل که نیروی جاذبه وجود ندارد همه چیز در فضا شناور و معلق می مانند. فضانوردان به تمرینات زیادی نیاز دارند تا یاد بگیرند چگونه در فضا کار کنند. در مدرسه فضایی فضانوردان یاد می گیرند که در آب چگونه شناور کار هایشان را انجام بدهند ، این  تمرین مثل شناور بودن در فضا است . فضانوردان راه های خروج اضطراری را  هم  یاد  می گیرند.  آنها میله ای را می گیرند و سر می خورند و روی تشکی نرم فرود.

اماده سفر

فضانوردان با شاتل فضایی به فضا میروند.شاتل از روی سکوی پرواز به فضا پرتاب می شود.ظاهر شاتل شبیه به هواپیمایی است کهبه ان یک مخزن بزرگ سوخت  و دو موشک سفید هم اضافه کرده باشند. فضانوردان لباس نارنجی مخصوصی بهتن می کنند و بعد با آسانسور خودشان را به شاتل می‌رسانند در آخر از روی پل می‌گذرند و وارد شاتل می‌شوند. فضانوردان در دماغه ی شاتل(نوک)دراز می کشند و منتظر زمان پرتاب می مانند.

 

پرتاب

اول ، موتورها شروع به سوزاندن سوخت مخزن می کنند. بعد دو موشک روشن می شوند و شاتل به فضا شلیک می شود.۱….۲…۳…پرتاب!

به هیچ کس اجازه داده نمی شود که نزدیک سکوی پرتاب بایستد،چون این کار خیلی خطرناک است.

پس از دو دقیقه موشک ها به دریا می افتد.

پس از هشت دقیقه، مخزن سوخت جدا می شود و سقوط می کند.

حالا شاتل در فضا شناور است.

دو دریچه ی قسمت پشتی شاتل باز می شوند تا قسمت های داخلی زیاد گرم نشوند.(شاتل های فضایی به خاطر خرج زیادی که داشتند و همین طور حوادثی که برای شان اتفاق می افتاد از سال ۲۰۱۱ بازنشسته شدند و از آن به بعد فضانوردان با فضاپیمای روسی سایوز به فضا می روند.)

در مدار

شاتل فضایی در دایره ای بزرگ به دور زمین می چرخد.در این حالت می گویند شاتل در مدار قرار دارد.تنها ۹۰ دقیقه طول می کشد تا شاتل یکبار دور زمین بگردد.به قسمت میانی شاتل اتاق بار می گویند.در این اتاق وسایل بزرگ را قرار می دهند تا شاتل با خود به فضا ببرد.فضانوردان در نوک شاتل کار می کنند و غذا می خورند و می خوابند.

خانه یا در فضا

بعضی فضانوردان مدتی طولانی در فضا می مانند.آن ها در خانه ای شناور در فضا به نام ایستگاه فضایی زندگی می کنند.فضانوردان در حال ساخت یک ایستگاه فضایی جدید و بزرگ در فضا هستند. شاتل در فضا پیش می رود. نزدیک ایستگاه فضایی می شود و بعد به ایستگاه فضایی وصل می شود.

 

ایستگاه فضایی

شاتل تجهیزاتی را برای ایستگاههای فضایی جدید به فضا حمل می کند.بازوی رباتی لوله ی بزرگی را می گیرد و از اتاق بار بیرون می برد.بازو بعد این لوله ی تازه را به ایستگاه فضایی وصل می کند.بعضی از لوله ها به بزرگی اتوبوس هستند.مدرسه فضایی

 

بازگشت به زمین

فضانوردان بعد از ۹۰ روز اقامت در ایستگاه فضایی به زمین بر می گردند.شاتل ایستگاه فضایی را ترک می کند و هنگامی که به جو زمین وارد میشود گرم می شود و مثل هواپیما روی باند فرودگاه به زمین می نشیند.چتر نجات به شاتل کمک می کند تا هنگام فرود سرعتش را کاهش دهد.

طولانی ترین زمانی که فضانوردی در فضا حضور داشته تاکنون یک سال و ۷۲ روز بوده است.(والری پولیاکوف فضانورد روسی)

درباره مای نپتون

《 به نام خداوند کهکشان ها 》 ................................................................................... از زمانی که به یاد می آورم کودکی ام را ، مهر ستارگان و سیاره ها در دلم بود.شب ها محو زیبایی ماه و ستارگان بودم و سوالات بی امان بود که از ذهنم جاری می شد. مطالعه ی نجوم از ابتدای کودکی همراه من شد و من مارال هم اکنون ۹ ساله دنیای زیبای کهکشانی ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

این مطالب را نیز ببینید!

کاردستی منظومه شمسی با مقوا

ساخت کاردستی منظومه شمسی با مقوا همراه با فیلم

میانگین امتیازات: 5 (کل آراء: 1) فیلم آموزش ساخت کاردستی منظومه شمسی مراحل ساخت کاردستی ۱ …

2 دیدگاه‌ها

  1. 🥹🥹🥹عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *