صفحه اصلی / فضا و کهکشان / معرفی سحابی اسکیمو برای کودکان
معرفی سحابی اسکیمو برای کودکان
معرفی سحابی اسکیمو برای کودکان

معرفی سحابی اسکیمو برای کودکان

میانگین امتیازات: 3.2 (کل آراء: 6)

معرفی سحابی اسکیمو

در این مقاله، به بررسی ویژگی‌ها و ساختار سحابی اسکیمو پرداخته خواهد شد. سحابی اسکیمو یکی از جاذبه‌های زیبا و دیدنی آسمانی در صورت فلکی جوزا قرار دارد. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌ها و تاریخچه تشکیل این سحابی زیبا آشنا شویم.

ویژگی‌های سحابی اسکیمو

سحابی اسکیمو (Eskimo nebula)** نام یکی از سحابی‌های سیاره‌نمای دوقطبی در صورت فلکی جوزا است. این سحابی با ظاهری شبیه به یک اسکیمو با کلاه خزدار شناخته می‌شود که از اینجا نامش برآمده است. با فاصله حدود ۵۰۰۰ سال نوری از کره زمین، سحابی اسکیمو در کهکشان راه شیری قرار دارد. قدر ظاهری این سحابی ۱۰.۱ است که با تلسکوپ‌های کوچک قابل مشاهده است و با تلسکوپ‌های بزرگ‌تر جزئیات بیشتری از آن قابل رصد است.

 تشکیل سحابی اسکیمو

سحابی اسکیمو حدود ۱۰,۰۰۰ سال پیش شکل گرفته است. در آن زمان، یک ستاره مشابه خورشید تمام هیدروژن در هسته‌اش را سوزانده و به تدریج خنک‌تر و منبسط‌تر شده است. این انبساط منجر به پخش گازهای لایه خارجی ستاره به فضا شده و سبب تشکیل سحابی سیاره‌نمای اسکیمو شده است. در این فرآیند، ستاره مرکزی به کوتوله سفید تبدیل شده و پوسته‌ای در حال انبساط به دور آن پدید آمده است.

معرفی سحابی اسکیمو برای کودکان

 

 ساختار سحابی اسکیمو

سحابی اسکیمو دارای دو بخش اصلی است. بخشی در بالای ستاره مرکزی و دیگری پایین‌تر از آن قرار دارد. بخش بالایی که به نوعی کلاه خزدار اسکیمو شباهت دارد، از مواد مختلف تشکیل شده و شامل اجسامی شبیه دنباله‌دار است که به‌تدریج از ستاره مرکزی دور می‌شوند. بخش دیگر که به عنوان صورت اسکیمو شناخته می‌شود، از یک حباب مواد مختلف تشکیل شده است که در اثر وزش بادهای ستاره‌ای قوی، متورم شده و شکل فعلی را به خود گرفته است.

 پرتوهای ایکس و سحابی اسکیمو

در مقایسه با سحابی‌های سیاره‌نمای دیگر، سحابی اسکیمو پرتوهای ایکس شدیدتری منتشر می‌کند. این نشان می‌دهد که ستاره مرکزی این سحابی احتمالاً دارای یک همراه نامرئی یا جفتی است که تاثیرات قوی بر روی سحابی دارد.

نتیجه‌گیری

سحابی اسکیمو یکی از جاذبه‌های دیدنی آسمانی است که با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، هر ساله هزاران دیدارکننده را به خود جذب می‌کند. تشکیل این سحابی زیبا از هزاران سال پیش آغاز شده و همچنان به موجودیت خود ادامه می‌دهد. ستاره مرکزی این سحابی، احتمالاً دارای یک همراه نامرئی است که تاثیرات مهمی بر روی ویژگی‌ها و ساختار آن دارد.

درباره مای نپتون

《 به نام خداوند کهکشان ها 》 ................................................................................... از زمانی که به یاد می آورم کودکی ام را ، مهر ستارگان و سیاره ها در دلم بود.شب ها محو زیبایی ماه و ستارگان بودم و سوالات بی امان بود که از ذهنم جاری می شد. مطالعه ی نجوم از ابتدای کودکی همراه من شد و من مارال هم اکنون ۹ ساله دنیای زیبای کهکشانی ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

این مطالب را نیز ببینید!

کاردستی منظومه شمسی با مقوا

ساخت کاردستی منظومه شمسی با مقوا همراه با فیلم

میانگین امتیازات: 5 (کل آراء: 1) فیلم آموزش ساخت کاردستی منظومه شمسی مراحل ساخت کاردستی ۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *