صفحه اصلی / زمین ما / دانستنی‌های سیاره‌ی زمین برای کودکان و نوجوانان
دانستنی‌های سیاره‌ی زمین برای کودکان و نوجوانان

دانستنی‌های سیاره‌ی زمین برای کودکان و نوجوانان

امتیازدهی

سیاره زمین

ما خبر داریم در هیچ نقطه ی منظومه شمسی غیر از زمین حیاتی وجود ندارد. زمین دارا ی قسمت درونی  داغ و پوسته ی جامد که ما روی ان هستیم در واقع روی بستری از صخره هایی که به صورت مایع هستند شناور است.

زمین شناور بر روی صفحات

پوسته ی زمین به بخش هایی تقسیم شده که اصطلاحاصفحه نامیده میشود.این صفحات بر اثر قرار گرفتن روی صخره سنگ های مایع مدام در حال حرکت می باشند. وقتی این صفحات روی هم می لغزند موجب زمین زمین لرزه و فوران های آتش فشانی می شود.

لرزش

وقتی صفحات متحرک پوسته ی زمین به هم می چسبند و حرکتی نمی کنند،مقادیرزیادی از انرژی در خود ذخیره می کنند و روزی این انرژی به صورت ناگهانی آزاد می شود و لرزشی عظیم را موجب می شودکه این جابه جایی را زمین لرزه می گویند.خسارات ناشی از این زمین لرزه می تواند فاجعه آمیز باشد و موجب ویرانی شهرهای بزرگ و یا جزر و مد های بسیار شدید گردد.سیاره زمین برای کودکان

زمین در شب

اگر از فضا زمین را تماشا کنیم ،نشانه ای از زندگی مردمان خیلی مشخص نیست اما هنگام شب شهرهای بزرگ در اثر روشنایی خیابان ها و خانه هاو کارخانه ها قابل رویت هستند.یک بیننده از فضا کافیست این روشنایی را ببیند و از وجود تمدنی بزرگ آگاه شود.

زمین از ۴ بخش تشکیل می شود.

  • پوسته 
  • گوشته 
  • هسته خارجی
  • هسته داخلی

که ما بر روی پوسته هستیم.

سیاره ما زمین یک سیاره سنگی است. سطحی جامد و فعال با کوه ها، دره ها، دره ها، دشت ها و موارد دیگر دارد. زمین خاص است زیرا یک سیاره اقیانوسی است. آب ۷۰ درصد سطح زمین را پوشانده است.

جو ما بیشتر از نیتروژن ساخته شده است و اکسیژن زیادی برای تنفس ما دارد. جو همچنین از ما در برابر شهاب‌سنگ‌های ورودی محافظت می‌کند، که بیشتر آن‌ها قبل از اینکه بتوانند به عنوان شهاب‌سنگ به سطح برخورد کنند، در جو ما تجزیه می‌شوند.

از آنجایی که ما اینجا زندگی می کنیم، ممکن است فکر کنید که ما همه چیزهایی را که باید درباره زمین بدانیم می دانیم. نه، در واقع! ما چیزهای زیادی داریم که می‌توانیم درباره سیاره خود بیاموزیم. در حال حاضر، ماهواره های زیادی وجود دارند که به دور زمین می چرخند و عکس و اندازه گیری می کنند. از این طریق می توانیم درباره آب و هوا، اقیانوس ها، خاک، تغییرات آب و هوا و بسیاری از موضوعات مهم دیگر اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

 

سیاره زمین برای کودکان

 

زمان روی زمین

یک روز روی زمین کمی کمتر از ۲۴ ساعت طول می کشد.
یک سال روی زمین ۳۶۵ روز طول می کشد.

همسایگان زمین

زمین سومین سیاره از خورشید در منظومه شمسی است.

این تنها سیاره ای است که فقط یک قمر دارد.
زمین فضاپیماهای زیادی دارد که آن را تماشا می کنند. هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم درباره سیاره خود بیاموزیم.

 

 

درباره مای نپتون

《 به نام خداوند کهکشان ها 》 ................................................................................... از زمانی که به یاد می آورم کودکی ام را ، مهر ستارگان و سیاره ها در دلم بود.شب ها محو زیبایی ماه و ستارگان بودم و سوالات بی امان بود که از ذهنم جاری می شد. مطالعه ی نجوم از ابتدای کودکی همراه من شد و من مارال هم اکنون ۹ ساله دنیای زیبای کهکشانی ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

این مطالب را نیز ببینید!

کاردستی منظومه شمسی با مقوا

ساخت کاردستی منظومه شمسی با مقوا همراه با فیلم

میانگین امتیازات: 5 (کل آراء: 1) فیلم آموزش ساخت کاردستی منظومه شمسی مراحل ساخت کاردستی ۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *