صفحه اصلی / زنان معروف دنیا / مارگارت همیلتون، زنی که انسان را به ماه رساند
مارگارت همیلتون

مارگارت همیلتون، زنی که انسان را به ماه رساند

میانگین امتیازات: 3 (کل آراء: 2)

مارگارت همیلتون، زنی که انسان را به ماه رساند

روزگاری دختری وجود داشت که یک مرد را به ماه فرستاد. گرچه نخستین ردپاهایی که بشر توانست روی ماه بردارد؛ متعلق به دو مرد بودند، ولی اگر تلاش و تیزهوشی یک زن نبود، این دو مرد هرگز موفق به چنین کاری نمی‌شدند.نام او مارگارت همیلتون بود و مهارت زیادی در کار با کامپیوتر داشت. او وقتی ۲۴ سال بیشتر نداشت به ناسا ملحق شد. او این شغل را برای حمایت مالی از همسر و دخترش قبول کرد، اما نمیدانست که به زودی قرار است یک انقلاب علمی ایجاد کند که جهان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

مارگارت یک مهندس بود و تیم کامپیوتری که قرار بو د برای آپولو۱۱ (APOLO11 )برنامه ریزی کند را رهبری می کرد. این برنامه باعث می شد تا سفینه به صورت ایمن بر روی ماه فرود بیاید. مارگارت دخترش به نام لورن را آخر هفته و همینطور عصر ها به ناسا می برد. وقتی که لورن ۴ ساله بود، در زمانی که خواب بود مادرش کار برنامه نویسی برای آپولو۱۱ را انجام می‌داد.

مارگارت همیلتون

در ۲۰جولای ۱۹۶۹، درست چند دقیقه قبل از اینکه سفینه آپولو۱۱ بر روی ماه فرود بیاید، کامپیوتر شروع به خطا دادن کرد. کل ماموریت به خطر افتاده بود. ولی با کارهایی که مارگارت همیلتون در برنامه نویسی انجام داده بود، ماموریت لغو نشد و درعوض سفینه توانست با امنیت کامل فرود بیاید.

تمام دنیا درمورد فرود آپولو۱۱ ایچنین می گفتند: “قدمی کوچک برای یک انسان و گامی برای بشریت!”

مارگارت همیلتون

اما این اتفاق بدون هوشیاری و برنامه نویسی دقیق یک زن امکان‌پذیر نمی‌شد و آن زن کسی نبود جز مهندس فنی ناسا “مارگارت همیلتون”

در پنجاهمین سالگرد ماموریت آپولو ۱۱، گوگل به شیوه باشکوهی از این زن یعنی مارگارت همیلتون، تجلیل کرد.

در صحرای موهاوی، ۱۰۷ هزار آینه با هنرمندی و تنظیم زاویه درست، نور ماه را بازتاب دادند تا تصویر چهره او را بازآفرینی کنند و صحنه باشکوهی در دل شب ایجاد کنند.

 

“من روی تمام پروژه‌های آپولو کار کرده‌ام”

مارگارت همیلتون

 

نام: Margaret Hamilton

زاده: ۱۷ آگوست ۱۹۳۷

کشور: ایالات متحده آمریکا

درباره مای نپتون

《 به نام خداوند کهکشان ها 》 ................................................................................... از زمانی که به یاد می آورم کودکی ام را ، مهر ستارگان و سیاره ها در دلم بود.شب ها محو زیبایی ماه و ستارگان بودم و سوالات بی امان بود که از ذهنم جاری می شد. مطالعه ی نجوم از ابتدای کودکی همراه من شد و من مارال هم اکنون ۹ ساله دنیای زیبای کهکشانی ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

این مطالب را نیز ببینید!

کاردستی منظومه شمسی با مقوا

ساخت کاردستی منظومه شمسی با مقوا همراه با فیلم

میانگین امتیازات: 5 (کل آراء: 1) فیلم آموزش ساخت کاردستی منظومه شمسی مراحل ساخت کاردستی ۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *