صفحه اصلی / فضا و کهکشان / اطلاعات جالب درباره سیاره‌ی زهره (ونوس) برای کودکان
سیاره ونوس برای کودکان

اطلاعات جالب درباره سیاره‌ی زهره (ونوس) برای کودکان

امتیازدهی
اگر کودکاک شما از فضا و ستاره شناسی علاقه دارد این اطلاعات جالب درباره سیاره‌ی زهره(ونوس) برای کودکان را بخوانید.

سیاره ی زهره

زهره یا ونوس تقریبا هم اندازه ی زمین است و در مقایسه با زمین به خورشید نزدیک تر است. وقتی از زمین به این سیاره نگاه میکنیم آن را بصورت یک نقطه درخشان می بینیم . این سیاره ممکن است نزدیک ترین سیاره به خورشید نباشد، اما بسیار گرم و سوزان است. حتی سفینه ای که به این سیاره رفت، بعد از ۸۰ ثانیه نتوانست دوام بیاورد و ذوب شد.

سیاره زهره

زهره یا  ونوس به ترتیب نزدیکی به خورشید، دومین است و زهره هر ۲۲۵ روز یکبار به دور خورشید می‌چرخد. زهره از نظر مداری، نزدیک‌ترین فاصله را با زمین دارد.

سیارهٔ زهره، بدون قمر است چون هر جسمی در اطراف آن قرار بگیرد، به دلیل گرمای فوق العاده ای که دارد از بین می رود.

آیا می دانستید که زهره ابرهای اسیدی دارد؟! بله، زهره دارای ابرهای اسیدی است که این ابرهای چرخنده هر ۴ ساعت یکبار دور سیاره را می گیرند. این سیاره با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت حول محور خود می چرخد.
اگرچه زهره نزدیکترین سیاره به خورشید نیست، اما همچنان گرمترین سیاره است. جوی ضخیم پر از گاز گلخانه ای دی اکسید کربن و ابرهای ساخته شده از اسید سولفوریک دارد. گاز گرما را به دام می اندازد و زهره را گرم نگه می دارد. در واقع، هوا روی زهره بسیار گرم است، فلزاتی مانند سرب گودال هایی از مایع ذوب شده خواهند بود.

زهره یک سیاره بسیار فعال به نظر می رسد. کوه و آتشفشان دارد. زهره از نظر اندازه شبیه زمین است. زمین فقط کمی بزرگتر است.

زهره غیر معمول است زیرا در جهت مخالف زمین و بیشتر سیارات دیگر می چرخد. و چرخش آن بسیار کند است. حدود ۲۴۳ روز زمینی طول می کشد تا فقط یک بار بچرخد. چون به خورشید بسیار نزدیک است، یک سال به سرعت می گذرد. ۲۲۵ روز زمینی طول می کشد تا زهره تمام مسیر را به دور خورشید بگذراند. این یعنی یک روز در زهره کمی بیشتر از یک سال در زهره است.

نکات سیاره زهره برای کودکان

در اینجا خورشید هر روز یک بار طلوع و غروب می کند. اما در زهره، خورشید هر ۱۱۷ روز زمینی طلوع می کند. این یعنی خورشید در طول هر سال دو بار در زهره طلوع می کند، حتی اگر هنوز در زهره همان روز است! و چون زهره به سمت عقب می چرخد، خورشید از غرب طلوع می کند و در شرق غروب می کند.

درست مانند عطارد، زهره هیچ قمری ندارد.

سیاره ونوس برای کودکان

زهره داغ ترین سیاره منظومه شمسی است.
زهره جو غلیظی دارد. گرما را به دام می اندازد و زهره را بسیار داغ می کند.
زهره در جهت مخالف زمین و بیشتر سیارات دیگر می چرخد.

زمان روی زهره

یک روز در زهره ۲۴۳ روز زمینی طول می کشد.
یک سال در زهره ۲۲۵ روز زمینی طول می کشد.

تاریخچه سریع

زهره از زمان های قدیم شناخته شده است زیرا می توان آن را به راحتی بدون تلسکوپ دید.
زهره توسط چندین فضاپیم مورد بازدید قرار گرفته است: Mariner 2، Mariner 5، Mariner 10، Pioneer Venus 1، Pioneer Venus 2 و مدارگردی به نام ماژلان.

درباره مای نپتون

《 به نام خداوند کهکشان ها 》 ................................................................................... از زمانی که به یاد می آورم کودکی ام را ، مهر ستارگان و سیاره ها در دلم بود.شب ها محو زیبایی ماه و ستارگان بودم و سوالات بی امان بود که از ذهنم جاری می شد. مطالعه ی نجوم از ابتدای کودکی همراه من شد و من مارال هم اکنون ۹ ساله دنیای زیبای کهکشانی ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

این مطالب را نیز ببینید!

کاردستی منظومه شمسی با مقوا

ساخت کاردستی منظومه شمسی با مقوا همراه با فیلم

میانگین امتیازات: 5 (کل آراء: 1) فیلم آموزش ساخت کاردستی منظومه شمسی مراحل ساخت کاردستی ۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *