صفحه اصلی / فضا و کهکشان / دانستنی های سیاره مشتری برای کودکان
دانستنی های سیاره مشتری برای کودکان

دانستنی های سیاره مشتری برای کودکان

میانگین امتیازات: 4.3 (کل آراء: 379)

ما در این مطلب درباره ی دانستنی های سیاره مشتری برای کودکان می گویم و امیدواریم که خوشتان بیاید.

دانستنی های سیاره مشتری برای کودکان

مشتری بزرگترین سیاره منظومه شمسی است. مشتری شبیه به یک ستاره است که با نوارهای ابری چرخان پوشیده شده است. طوفان های بزرگی همانند لکه قرمز بزرگی که روی سیاره مشخص است دارد که صدها سال است ادامه دارد. مشتری یک غول گازی است و سطح جامد ندارد، اما ممکن است یک هسته داخلی جامد به اندازه زمین داشته باشد.

سطح مشتری

مشتری بزرگترین سیاره منظومه شمسی است.
مشتری یک غول گازی است که بیشتر از هیدروژن و هلیوم ساخته شده است و جو بسیار غلیظی دارد.
مشتری حلقه هایی  نیز دارد، اما دیدن آنها بسیار سخت است.

زمان روی مشتری

یک روز در مشتری فقط در ۱۰ ساعت می گذرد.
یک سال روی مشتری برابر با ۱۱٫۸ سال زمینی است.

همسایه های مشتری

مشتری ۸۰ قمر تایید شده دارد که ۴ قمر اصلی دارد.

  • ایو
  • اروپا
  • کالیستو

گانیمد

گانیمد

گانیمد بزرگترین قمر مشتری است. در واقع، این قمر با شعاع ۳۲۸۰ مایل، بزرگترین قمر منظومه شمسی است که بزرگتر از عطارد و پلوتون و سه چهارم مریخ است. اگر گانیمد به جای مشتری به دور خورشید می چرخید، به عنوان یک سیاره طبقه بندی می شد. گانیمد دارای سطح بسیار متمایز با مناطق روشن و تاریک است. سطح شامل کوه ها، دره ها، دهانه ها و جریان های گدازه است. مناطق تاریک تر به شدت پر از دهانه ها هستند که نشان می دهد آن مناطق قدیمی تر هستند. بزرگترین منطقه تاریک Galileo Regio نام دارد و تقریبا ۲۰۰۰ مایل قطر دارد. نواحی سبک‌تر، مجموعه‌ای از فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌ها را نشان می‌دهند که تصور می‌شود نتیجه حرکت تکتونیکی است.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه دهانه‌های گانیمد این است که آن‌ها خیلی عمیق نیستند و کوه‌هایی در اطراف لبه‌هایشان ندارند، همانطور که به طور معمول در اطراف دهانه‌های قمرها و سیارات دیگر دیده می‌شود. دلیل این امر این است که پوسته گانیمد نسبتاً نرم است و در یک بازه زمانی زمین شناسی تغییرات شدید ارتفاع را صاف کرده است. همچنین تصور می شود که گانیمد ساختار داخلی نسبتاً پیچیده ای دارد.

 

کالیستو

کالیستو دومین قمر بزرگ مشتری و سومین قمر بزرگ منظومه شمسی است. سطح آن شدیدترین دهانه ها را دارد. تصاویر کالیستو که توسط فضاپیمای در حال عبور گرفته شده است، لکه های سفید روشن و در کنار آن مناطق تاریک تر را نشان می دهد. دانشمندان فکر می کنند مناطق روشن بیشتر یخ هستند و لکه های تیره تر مناطقی هستند که یخ در آن فرسایش یافته است.

اطلاعات جمع آوری شده توسط فضاپیمای گالیله در دهه ۱۹۹۰ که زمانی تصور می شد یک جسم سنگی مرده و غیرفعال است، نشان می دهد که کالیستو ممکن است اقیانوسی شور در زیر سطح یخی خود داشته باشد.

 

اروپا

اروپا ممکن است امیدوارکننده‌ترین مکان در منظومه شمسی ما برای یافتن محیط‌ های امروزی مناسب برای گونه‌ای از حیات فراتر از زمین باشد.دانشمندان تقریباً مطمئن هستند که در زیر سطح یخی اروپا، اقیانوسی با آب شور پنهان است که تصور می شود دو برابر بیشتر از مجموع اقیانوس های زمین آب دارد و مانند زمین، اروپا نیز دارای یک گوشته سنگی و هسته آهن است.

شواهد بسیار قوی وجود دارد که نشان می دهد اقیانوس اروپا با سنگ در تماس است. این مهم است زیرا زندگی همانطور که می دانیم به سه عنصر اساسی نیاز دارد: آب مایع، منبع انرژی و ترکیبات آلی برای استفاده به عنوان بلوک های ساختمانی و زیست محیطی.اروپا می تواند هر سه این مواد را داشته باشد به اندازه ای که زندگی در آنجا شروع و تکامل یابد.

 

درباره مای نپتون

《 به نام خداوند کهکشان ها 》 ................................................................................... از زمانی که به یاد می آورم کودکی ام را ، مهر ستارگان و سیاره ها در دلم بود.شب ها محو زیبایی ماه و ستارگان بودم و سوالات بی امان بود که از ذهنم جاری می شد. مطالعه ی نجوم از ابتدای کودکی همراه من شد و من مارال هم اکنون ۹ ساله دنیای زیبای کهکشانی ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

این مطالب را نیز ببینید!

کاردستی منظومه شمسی با مقوا

ساخت کاردستی منظومه شمسی با مقوا همراه با فیلم

میانگین امتیازات: 5 (کل آراء: 1) فیلم آموزش ساخت کاردستی منظومه شمسی مراحل ساخت کاردستی ۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *