صفحه اصلی / فضا و کهکشان / فضانوردان در فضا چه کار می کنند؟
فضانوردان در فضا چه کار می کنند؟

فضانوردان در فضا چه کار می کنند؟

میانگین امتیازات: 4.3 (کل آراء: 3)

غذای فضانوردان

وقتی فضانوردان به فضا می روند غذا و نوشیدنی های مورد نیازشان رابا خود می برند . غذا هایی که نخستین فضانوردان با خود به فضا می بردند نه شکل خوبی داشت و نه طعم جالبی .فضانوردان به غذا آب اضافه می کنند تا اب چکان شود. این روز ها بییشتر غذا ی فضانوردان از قبل در سینی هایی اماده شده اند و فقط باید گرم شوند.فضانوردان  میوه ها را هم خشک می کنند.

اولین فضانورد که روی ما ه قدم گذاشت بستنی خشک شده خورد!

نظافت

در ایستگاه فضایی زندگی سخت است.اتاق زیادی ندارد و همه چیز در فضا شناور است.وقتی اب از دوش بیرون می اید در فضا شناور می شود.فضانوردان دستگیره ای را می گیرند تاموقع شست و شو بتوانند سر جایشان بمانند.پس از شستشو با یک شیلنگ مکنده خودشان را خشک می کنند. دستشویی فضایی تعدادی میله و زیرپایی دارد که برای نشستن فضانوردان راحت باشد.فضانوردان در فضا چه کار می کنند؟

روز های فضایی

فضانوردان در فضا کار می کنند.بعضی از آن ها در آزمایشگاه های مخصوصی کار می کنند. آزمایشگاه یکی از همان لوله هایی است که شاتل از زمین با خودش می آورد.

غیر از این،  در داخل ایستگاه قطعات  تازه را جا می زنند. هر روز ورزش می کنند تا تناسب اندام و سلامتی خود را حفظ کنند. در کیسه خوابی می خوابند که به دیوار نصب شده است.

لباس فضایی

وقتی فضانوردان خارج از ایستگاه فضایی کار می کنند باید لباس فضایی بپوشند.

این لباس شامل چند لایه است:

  • لایه ی اول لباس برای این هست که دمای بدن فضانوردان در حد مناسب باشد.
  • لایه خارجی برای حفاظت از بدن است .
  •  و در آخر کلاه و دستکش می پوشند.

وقتی کلاه سرشان است میتوانند در داخل همان کلاه با نی چیزی بنوشند. در کوله پشتی هوای لازم برای تنفس و آب لازم برای دمای بدن فضانوردان قرار دارد.

فضانوردان برای این که این طرف و آن طرف بروند بدنه ایستکاه را می گیرند و جا به جا می شوند.فضانوردان در فضا چه کار می کنند؟

اولین سفر فضایی در سال ۱۹۵۷بود و اولین کسی که به فضا رفت سگی به نام لایکا بود و اولین باری که فضانوردان به فضا رفتند سال ۱۹۶۹بود.

خروج از ایستگاه

فضانوردان از راه اتاقک هوا از ایستگاه پیاده می شوند.اتاق هوا مانع خروج هوا از ایستگاه می شود.

  • فضانوردان از در اول عبور می کنند.
  • در اتاقک هوا لباس های فضایی می پوشند.
  • بعد از اتاقک دوم خارج می شوند.

گاهی فضانوردان جت‌پک یا کوله‌پشتی جت‌دار می‌پوشند تا بتوانند در فضا این طرف و آن طرف بروند. شاید شما هم بتوانید در آینده فضانورد شوید و به فضا بروید.

درباره مای نپتون

《 به نام خداوند کهکشان ها 》 ................................................................................... از زمانی که به یاد می آورم کودکی ام را ، مهر ستارگان و سیاره ها در دلم بود.شب ها محو زیبایی ماه و ستارگان بودم و سوالات بی امان بود که از ذهنم جاری می شد. مطالعه ی نجوم از ابتدای کودکی همراه من شد و من مارال هم اکنون ۹ ساله دنیای زیبای کهکشانی ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

این مطالب را نیز ببینید!

کاردستی منظومه شمسی با مقوا

ساخت کاردستی منظومه شمسی با مقوا همراه با فیلم

میانگین امتیازات: 5 (کل آراء: 1) فیلم آموزش ساخت کاردستی منظومه شمسی مراحل ساخت کاردستی ۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *